Obiektowo

Zacząć muszę od wstydliwego wyznania, że trochę się ostatnio zapuściłem jeśli i o bloga i o trening, na blogu nieco za mało piszę, na siłowni nieco za rzadko jestem (chociaż tu mam przynajmniej jakieś wytłumaczenie bo najpierw rozwaliłem sobie buty, a później zachorowałem). Niemniej jednak wyraźnie sobie postanowiłem, że czas skończyć z tym leniuchowaniem, zamówiłem obuwie i do ciężarów wracam jak tylko przyjdzie, zaś do bloga wracam natychmiast i postaram się publikować trzy razy w tygodniu.

Na jednym ze wcześniejszych wpisów wspominałem o tym, że mój kod jest zbyt mało estetyczny, że potrzebuję trochę się go pozbyć z głównej klasy. Ostatnio miałem do tego świetną okazję, czytam bowiem bardzo fajnego bloga „Jak zostać Programistą” (http://jakzostacprogramista.tech), a jego prowadzący w ramach lekcji o programowaniu obiektowym wrzucił na swojego github’a takie zadanie:

https://github.com/JakZostacProgramista/programowanie-obiektowe/commit/77d6010e750f6c3cd5aca5ec79134b2a236566af

Wydało mi się ono bardzo fajnym sprawdzianem umiejętności jak i dobrym sposobem na naukę poprawnych praktyk tak więc postanowiłem je zrobić. Efekt przypuszczam, że jest pełen błędów i dość mało wyrafinowany, jednakże był dla mnie kawałkiem przyjemnej nauki, więc myślę, że naprawdę warto było do tego podejść. Kod, który stworzyłem obejrzeć można, jak zwykle, na moim githubie:

https://github.com/pjbielec/OOP

Poza zmaganiami z programowaniem obiektowym oglądałem także kolejne lekcje na caveofprogramming.com i muszę przyznać, że filmy dotyczące Java Collections Framework były szalenie ciekawe. Myślę, że poświęcę im następny wpis, a bardziej nawet prawdopodobne że kilka, jako że jest to temat dla mnie nowy i bardzo wiele muszę się jeszcze nauczyć.

Naturalnie zachęcam do oglądania i komentowania całego mojego kodu jak również wpisów na tym, na razie jeszcze, skromnym blogu. Na zakończenie chciałbym tylko jeszcze napisać, iż żałuję że wszystkim tym nie zająłem się o wiele wcześniej, może teraz moja drużyna fantasy basketball walczyłaby o pierwsze, a nie o trzecie miejsce, gdybym umiał napisać dobre algorytmy sugerujące jakich wybierać zawodników.

Dodaj komentarz